Selleks, et saadavad pakkumised oleksid võimalikult kasulikud, toome välja mõned nipid päringu esitamiseks.
Päringusse tasub panna kirja:
- Tellija nimi (Eraisik, ettevõte, korteriühistu)
- Telefoninumber (kes vastab küsimustele)
- E-postiaadress (kuhu pakkumine saata)
- Objekti aadress
- Probleemi kirjeldus:
- Mis on soovitud tulemus:
- Mahud / mõõdud / tingimused:
- Pakkumise esitamise tähtaeg:
- Töö teostamise tähtaeg:
- Fotod, videod, joonised, skeemid
Miks on seda infot vaja?
- Kes on tellija? Eraisik, ettevõte, korteriühistu?
- Päringud lisatakse üldiselt andmebaasi, et nendega tegelema hakata. Kui tellija andmeid ei ole, võib venida päringu edasiliikumine hindamisse.
- Kontaktandmed – telefoninumber, e-postiaadress
- Kui projektijuhil tekib kiireid küsimusi, saab kliendiga telefoni teel kohe ühendust.
- Meiliaadressile saadetakse pakkumine, arve jm oluline info.
- Objekti aadress ja vajadusel täpsustus (nt milline maja hoovis)
- Aadressi järgi leiab palju infot veebipõhiste kaartide kaudu.
- Kui hoovil on näiteks mitu maja, on vaja täpsustada, millisele töö tellitakse.
- Mis on probleem? Kuidas on see avaldunud?
- Näiteks: probleem on auk katuse ja korstna liitekohas
- Näiteks: probleemi avaldumine – katusekorteri laest sadas vihma sisse
- Mis on soovitud lahendus?
- Kas soovitakse kiiremat ja soodsamat või põhjalikumat ja kestvamat lahendust?
- Kas lahendus on juba teada või on seda vaja pakkuja poolt?
- Mis on ajaline ja rahaline eelarve?
- Millal saab / ei saa töid teostada?
- Millal on pakkumise saatmise / töö teostamise tähtajad?
- Kas arvestada hinda koostades kindla eelarve või teiste pakkumistega?
- Kas ja millised materjalid/vahendid on tellija poolt olemas? Mida on vaja tellida?
- Kui materjalid on olemas, tasub loetelu kirja panna – äkki on midagi puudu.
- Kui materjale ei ole, tasub lisada soovitud nõudmised nendele (näiteks värvitooni koodid, nõuded vastupidavusele, tootjapoolne garantiiaeg, eelistatud tootjafirmad jms)
- Lisada kõikvõimalikud fotod, joonised, skeemid jms.
- Üks pilt ütleb rohkem kui tuhat sõna – päringute puhul peab see paika!
- Kui fotod on tellija poolt juba olemas, võib selle võrra saada pakkumise kiiremini.
- Vajadusel täpsustada töömahtu
- Näiteks kui on vaja värvida vaid üks majasein; kui soovitakse vaid trepikodade akende pesu jne
- Töömahu täpne kirjeldus aitab kaasa pakkumise kiiremale koostamisele
Mida rohkem infot päring endas sisaldab, seda kiiremini ja täpsemini on võimalik koostada hinnapakkumine.
Sama põhitõde kehtib ka igasuguste muude päringute puhul, olgu selleks siis reisipiletite, trükkimisteenuse või kringlite tellimine.
P.S. Väike vihje – järgmine kord päringut kirjutades kopeeri siit ülalt need punktid. Lisa iga punkti taha oma info. Spikri abil võid olla kindel, et kõik andmed saab kirja ja midagi ei unune 😉