Paljudes valdkondades on vaja tellida erinevaid koolitusi töötajate kompetentsi tõstmiseks. Vabal turul on tegijaid palju ning hinnavahed võivad olla mitmekordsed. Lisaks sellele on huvitav teada, milliseid lahendusi erinevad pakkujad samale murele välja mõtlevad.

Selleks, et saadavad pakkumised oleksid võimalikult kasulikud, toome välja mõned nipid päringu esitamiseks. Antud tekstis keskendume küll kõrgtööde koolitustele, kuid samad põhimõtted kehtivad mujalgi.

Päringusse tasub panna kirja:

  • Kes on tellija? Eraisik, ettevõte? Kas osaleda soovitakse Töötukassa kaudu?
  • Kontaktandmed – telefoninumber, e-postiaadress, täisnimi.
  • Mis koolitust on vaja (kui see on teada)?
  • Kui kiiresti on koolitust vaja? Kas koolituse toimumisajale on piiranguid (nt sobivad ainult teatud nädalapäevad või kellaajad)?
  • Mitu inimest on vaja koolitada? Mis on koolituskeel? Kas kõik osalejad saavad koolitusele tulla korraga?

Kui ei ole teada, mis koolitust täpselt vaja läheb:

  • Mis töid/tegevusi, kui tihti ja mis keskkonnas sooritatakse? (Nt kõrgtööde koolituste puhul loetleda kõik tööd, mida tehakse 2 m kõrgusel ja kõrgemal maapinnast)
  • Mis varustust kasutatakse?
  • Võimalusel lisada paar pilti töökeskkonnast.

Kui soovitakse koolitust tellija ruumides:

  • Lisada koolituskoha aadress.
  • Kas on olemas klassiruum teooriaosaks, kus saaks näidata esitlust projektorist või televiisorist?
  • Kas on võimalik teha praktilisi harjutusi töökeskkonnas?

Miks on seda infot vaja?

  • Kes on tellija? Eraisik, ettevõte? Kas osaleda soovitakse Töötukassa kaudu?
    • Nii saame kohe vormistada pakkumise põhja õigele isikule ning vastavalt tellija nüanssidele teame, kas on vajalik teha lisaliigutusi (näiteks Töötukassa puhul on vaja edastada andmed e-Töötukassast).
  • Kontaktandmed – telefoninumber, e-postiaadress, täisnimi.
    • Selleks, et vajadusel saaksime kliendiga ühendust võtta kas info küsimiseks või jagamiseks.
  • Mis koolitust on vaja (kui see on teada)?
    • Kui klient on juba ise kindel oma koolitusvajaduses, on mõistlik see kohe välja tuua.
  • Kui kiiresti on koolitust vaja? Kas koolituse toimumisajale on piiranguid (nt sobivad ainult teatud nädalapäevad või kellaajad)?
    • Nii saame juba kiirelt pakkuda välja sobivad vabad ajad koolitusgraafikust.
  • Mitu inimest on vaja koolitada? Mis on koolituskeel? Kas kõik osalejad saavad koolitusele tulla korraga?
    • Suurematele gruppidele kehtivad allahindlused. Kui koolituskeel ei ole eesti keel, võib olla kliendile teadmiseks lisanüansse (näiteks venekeelse koolituse puhul võib olla abi kliendipoolsest isikust, kes aitab erialaste terminite tõlkimisega). Samuti on oluline teada suhtluskeelt, kui osalejaid on vähe ning neid on vaja sobitada kokku teistest firmadest koolitujatega.

Kui ei ole teada, mis koolitust täpselt vaja läheb:

  • Mis töid/tegevusi, kui tihti ja mis keskkonnas sooritatakse? (Nt kõrgtööde koolituste puhul loetleda kõik tööd, mida tehakse 2 m kõrgusel ja kõrgemal maapinnast)
    • Mida täpsem kirjeldus, seda täpsemini saab anda nõu koolitusvajaduse osas. Kõrgtöödes näiteks oleneb keskkonnast palju: 3 m kõrgusel töötamiseks redeli pealt või köite pealt on nõuded väga erinevad.
  • Mis varustust kasutatakse?
    • Kui on juba soetatud erialast varustust, tasub seda mainida. Samuti, kas ja kuidas antud varustust kasutatakse. Nii saame hinnata, kas valitud varustus on õige ning kas seda kasutatakse korrektselt või on vaja teistsugust varustust ning koolitust selle kasutamise kohta.
  • Võimalusel lisada paar pilti töökeskkonnast.
    • Nagu öeldakse: üks pilt ütleb rohkem kui tuhat sõna.

Kui soovitakse koolitust tellija ruumides:

  • Lisada koolituskoha aadress.
    • Nii saame hinnata sõidukulu ning tutvuda asukohaga avalike kaartide kaudu.
  • Kas on olemas klassiruum teooriaosaks, kus saaks näidata esitlust projektorist või televiisorist?
    • Teooria edasiandmiseks kasutame pilte, videosid, slaide ning skeeme. Selleks on vaja kuulajatele mugavat kohta, kus saab istuda ja hästi näidatavat jälgida.
  • Kas on võimalik teha praktilisi harjutusi töökeskkonnas?
    • Kui töökeskkond ei võimalda praktikaosa läbi viia, soovitame kogu koolituse teha teenusepakkuja ruumides, mis on selleks spetsiaalselt mõeldud.
  • Võimalusel lisada paar pilti töökeskkonnast.
    • Nii saame kõige paremini hinnata, kas antud ruumides on võimalik koolitust läbi viia või mitte.

Mida rohkem infot päring endas sisaldab, seda kiiremini ja täpsemini on võimalik koostada hinnapakkumine.

P.S. Väike vihje – järgmine kord päringut kirjutades kopeeri siit ülalt need punktid. Lisa iga punkti taha oma info. Spikri abil võid olla kindel, et kõik andmed saab kirja ja midagi ei unune.

Tutvu Skyproffi koolitustega siin!